اخیراً توجه فزایندهای به مقوله حفاظت از محیط زیست و لزوم کاهش گازهای گلخانه ای صنایع کشتی سازی را نیز تحت تاثیر قررار داده است. در این راستا سازمان بین المللی دریانوردی برای شناورهایی که از سال 2012 میلادی ساخته شده اند، اندازه گیری شاخص بازدهی انرژی را الزامی کرده است و با هدف بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش آلایندگی ها، صنایع کشتی سازی را ملزم به رعایت حدود مشخصی برای کلاس های مختلف شناور نموده است. از سوی دیگر کاهش هزینه های سوخت، خواسته همیشگی شرکت های کشتی رانی و صاحبان شناورها برده است. بنابراین راهکارهایی که بتواند از نظر زیست محیطی موثر باشند و منجر به کاهش آلایندگی ها و کاهش مصرف سوخت گردد، امروز بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز صنایع کشتی سازی است. از جمله مهمترین، موثرترین و کم هزینه ترین روشها برای دستیابی به اهداف فوق می توان به تجهیزات صرفه جرویی در انرژی اشاره نمود. این تجهیزات که در ناحیه عملکردی پروانه شناور نصب می شوند، تلفات انرری شناور را کاهش می دهند. یکی از تجهیزات مناسب برای کاهش ورتکس و در نتیجه نویز تولیدی پشت هاب پروانه نصب کپ های همگرا و واگرا یا K کپ ها هستند. در این آموزش ویدیویی بصورت گام به گام هندسه یک K کپ به منظور تحلیل های CFD پارامتره شده است. و سپس به چند نرم افزار خروجی گرفته شده است. در شکل زیر پارامترهای قابل کنترل کپ بصورت اسکیچ ارائه شده است.
در شکل زیر چند تصویر از مقالات معتبر که عملکرد کاهش ورتکس را نشان می دهد ارائه شده است. همچنین تمام فایل های آموزشی، خروجی ها و مقاله بیس ها نیز پس از دانلود در اختیار شما قرار می گیرد
کل حجم دانلودی 110مگابایت است.
مبلغ قابل پرداخت 95,000 تومان
برچسب های مهم