توربین یا سیستم رانش به دو دسته عمودی و افقی تقسیم بندی می شوند که در حالت افقی مثل توربین ها، کمپرسورها، پروانه های دریایی نیروی رانش بوسیله لیفت ایجاد می گردد که نسبت لیفت به درگ را داریم ولی در مقابل حالت عمودی نظیر توربین محوری عمودی، سیستم رانش سیکلوئیدی دریایی، نیروی رانش بوسیله اختلاف درگ تولید می گردد. در شکل زیر می توان این موضوع را به وضوح مشاهده نمود. از توربین های محوری عمودی به علت ارزان بودن در تولید انرژی از باد استفاده می شود. در کاربرد دریایی نیز از رانش سیکلوییدی به منظور کاهش مصرف سوخت در شناورهای یدک کش استفاده می گردد که شرکت ویث اشنایدر را می توان به عنوان یک برند معروف معرفی نمود.
با توجه به هزینه محاسباتی بالا برای تحلیل مسائل مهندسی همیشه سعی بر این است که مسائل را تا جای ممکن ساده سازی نمود. در این بین به منظور بررسی پارامتریک و مطالعات بهینه سازی اهمیت هزینه محاسباتی بسیار حائز اهمیت می شود. می توان مسائل سه بعدی را با تخمین مناسبی به مسائل دو بعدی تبدیل نموده و با تقریب خوبی میدان جریان را حول جسم تخمین زد. در این آموزش یک پروفیل چهار رقمی استاندارد NACA انتخاب شده است، و سپس پارامترها و شرایط مرزی تعریف شده است. سپس در نرم افزار ICEM CFD شبکه بندی با سازمان OGrid، HGrid ایجاد و کیفیت ارزیابی شده است و در قسمت آخر در نرم افزار STAR-CCM جریان حول مقطع شبیه سازی عددی شده است. چون مسئله دارای قسمت دوار است از روش دستگاه مختصات چند گانه MRF برای ناحیه چرخان استفاده شده است.
آموزش شامل 4 پارت ویدیویی و فایل های کامل با حجم 320 مگابایت است.
مبلغ قابل پرداخت 95,000 تومان
برچسب های مهم