يادداشتي از مباحث مربوط به هوافضا و صنايع نظامي در تاريخ Mar 29th, 2016
زمانيكه در مورد شناورهاي بدون سرنشین دريايي بحث شود، معمولا در ابتدا كاربردهاي نظامي به ذهن خطور میکند. به عنوان مثال در نیروی دریایی ایالات متحده[1] برای استفاده از وسایل نقلیه زیرسطحي بدون سرنشین[2] برای نظارت و عملیات ضد مین استفاده ميگردد. کارشناسان نیروی دریایی همچنین در حال توسعه شناورهاي سطحی بدون سرنشین برای جنگ مین و امنیت بندر هستند.
[1] U.S Navy
[2] Unmanned Underwater Vehicles (UUVs)
شناورهاي بدون سرنشین آینده در نیروی دریایی به عنوان کشتیهای مادر برای آب اندازي[1] و آبگيري شناورهاي سطحي و زيرسطحي بدون سرنشين و حتی وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین[2] (پهپاد)خواهند بود. برنامههای نیروی دریایی در آينده بطور گسترده خواهد بود كه كاربرد در حوزه دريايي كمتر به چشم ميآيد. به عنوان نمونه در اداره ملي اقیانوسی و جوی ایالات متحده ماموريتهايي شامل شناسايي تغييرات آب و هوايي، ترسیم نقشه های تغییر مسیر شن و ماسه ها در امتداد سواحل و جزاير كوچك و بزرگ، نظارت بر سلامت و حیات وحش دریایی وجود دارد. به عبارت دیگر ، NOAAمي تواند از وسایل نقلیه بدون سرنشین براي بسياري از ماموريت هاي خود كه محدوديت انساني و دقت وجود دارد، استفاده نمايد. اين وسايل نقليه مي توانند در بروزساني نقشه ها و مسيرهاي دريايي كمك شاياني نمايند بطوريكه از تصادفات دريايي جلوگيري و وظايف مرزباني را تسهيل نماييد. كاربرد ديگر در طوفان هاي دريايي بوده كه رباتي تحت عنوان اميلي Emergency Integrated Lifesaving Lanyard (EMILY)معرفي شده است. اين ربات مي توان 5 تا 10 روز در دريا و با سرعت 7 نات و به عنوان يك غريق نجات عمل نماييد. همچنين اين ربات داراي موتور احتراق داخلي و انواعي از سنسورهاي داده برداري محيطي است.
[1] Launch and Recover
[2] Unmanned Aerial Vehicles (UAVs)
NOAA همچنین در حال همکاری با شرکت LiquidRoboticsدرSunnyvale، کالیفرنیا است، تا روی پروژهای برای استفاده از شناور سطحي بي سرنشين با پایداري طولانی مدت در دريا، تحت عنوان WaveGlider فعاليت نمايند. اين ربات برای جمع آوري اطلاعات دريايي در كانال ها، ساحل ها و جزایر ملی دریایی خارج از کالیفرنیا است. زيرسطحي هاي بدون سرنشین همچنین به محققان NOAA کمک می کنند تا کشتی های قدیمی جنگ جهانی دوم را در ساحل کارولینای شمالی شناسايي و مورد بررسی بيشتر قرار دهند. UUV ها به محققان کمک کرده اند که در منطقه هایی با نام گورستان اقیانوس اطلس، کشتی های ناشناخته را جستجو کنند. در پروژه های دیگر، متخصصان NOAA از یخچال های طبیعی دریایی استفاده می کنند - UUV های کارآمد که برای جمع آوری اطلاعات از بسیاری از لایه های اقیانوس و محیط بیرون برای جمع آوری اطلاعات جمع آوری شده از طریق پیوندهای رادیویي به اعماق زياد مي روند. این مطالب به شما نشان می دهد که وسایل نقلیه دریایی بدون سرنشین فقط برای نیروی دریایی نیست. در حقیقت، این نوع وسایل نقلیه بدون سرنشین در حال باز شدن مراکز تحقیقاتی جدید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقیانوس های جهان برای کاربردهای علمی ، تجاری و نظامی هستند.
برچسب های مهم